Panellets

Tinc mil projectes començats i per començar. Estic acabant aquest coll tant xulo que va fer la Pau. El patró està al número 1 de la revista Veo, veo i és de Yoypunto. També he començat aquest buf pel Marc. Tinc mig os de dinosaure per acabar, el dissabte vaig anar a ajudar a les Pirates del Ganxet en la primera part de l'acció al Museu de Paleontologia que culminarà el 16 de Novembre. I a més avui m'he apuntat a aquest projecte del blog Wasel Wasel.

Mentrestant miro, busco i pinnejo cosetes de la castanyada per fer amb el Marc, i el divendres passat vam començar amb un clàssic, fer panellets!

Jo no sóc massa (ni poc) de cuinar però quan toca, toca. I en aquestes dates toca fer panellets.
Segur que tothom n'ha fet en alguna ocasió, així que aquest post és per refrescar una miqueta la memòria.


Necessitem:
250 gr. d'ametlla molta
250 gr. de sucre
1 patata petita
Ratlladura de llimona

Pinyons
Ametlles picades
Coco

1. Pelem i bullim la patata.
2. L'aixafem bé i hi barregem l'ametlla molta, el sucre i la ratlladura de llimona. 
3. Reservem la pasta a la nevera unes hores.
Ara ve el pas divertit, en el que el Marc m'havia d'ajudar, però ha sigut tocar la massa i... ha començat a fer cares i a dir brut, brut, així que els he hagut de fer jo.
4. Fem boletes, cuadrats, rectangles,... 
5. Els arrebossem amb els ingredients desitjats, pels de pinyons i ametlles podem barrejar-los o passar primer per ou batut, així s'enganxen millor.
6. Els col·loquem a la safata del forn i els deixem que es coguin 8-10 min. a 220º.




Boníssims!!

6 comentaris:

  1. Quina pinta!! encara queden? l'hi va molar al Marc?

    ptnts

    ResponElimina
    Respostes
    1. No en queden no... Dissabte els vam portar de postres a casa uns amics, i vaig trionfar! :P

      Elimina
  2. No em vaig entera que hi habian panallets!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mamaaa, que no t'enteres!! hahaha Sort que pel Facebook t'enteres de tot!! :*

      Elimina
  3. Que bons!! aquest any he trobat atmella molta i tinc preparats els ingredients per seguir amb la tradició.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No es troba fàcil l'ametlla molta? Jo la veritat és que només l'he fet servir per fer panellets, amb el que val, quasi que millor! I que bé que segueixis amb aquesta tradició desde tant lluny, no s'han de perdre!

      Elimina

Gràcies pels comentaris!